Levertijden

Voor de verzending van je bestelling werken wij samen met Shippit. Deze transporteur is gespecialiseerd in de verzending van lange pakketten (tot 400 cm) zoals we die bij Solbelle veel verzenden. Voor kleinere pakketten (tot 150 cm lengte) werken we ook samen met DPD. Voorafgaand aan levering geven deze partijen door wanneer ze bij je langskomen (tijdslot van 1 tot 2 uur), zodat je niet de hele dag thuis of op kantoor hoeft te wachten. Onze kleurstalen verzenden wij met brievenbuspost van PostNL, DHL of DPD.

Levertijden van maatwerkproducten zijn afhankelijk van de voorraadigheid van componenten en dienen derhalve als indicatief te worden beschouwd. In het geval van langere levertijd melden we dit op onze website of we nemen zo snel mogelijk contact met je op om dit aan je door te geven.

Levertijd bestellingen

De levertijd is: *5 tot 13 werkdagen.
*m.u.v. onze shutter collectie, neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

Mocht de vermelde levertijd niet worden gehaald, dan ontvang je daarvan altijd binnen enkele werkdagen bericht.

Levertijd kleurstalen

Aanvragen voor kleurstalen die op werkdagen binnen komen voor 16.00 uur worden dezelfde dag nog verwerkt en verzonden met PostNL, DPD of DHL. De levertijdindicatie is voor Nederland 1 tot 2 werkdagen inclusief zaterdagen en voor België 1 tot 3 werkdagen.

Verzendkosten


Voor bestellingen met een orderwaarde tot € 200 rekenen wij verzendkosten.

In verband met speciaal vervoer zijn de verzendkosten van bestellingen tot € 200:

  • Nederland: € 8,95

  • België & Waddeneilanden: € 19,95

Vanaf € 200,- is verzending gratis. Standaard vindt aflevering plaats tussen 07.30 - 18.00 uur. 

Je zending online volgen

je bestelling wordt geleverd door Shippit of DPD. Op de dag voor levering ontvangt u van Shippit of DPD een e-mail met daarin het trackingnummer van uw zending, de verwachte afleverdatum en het verwachte aflevertijdstip (tijdslot van 1-2 uur). 

In het geval van Shippit neemt de chauffeur een half uur voor aflevering ook nog telefonisch contact met je op.

Het aflevertijdstip van de zending

Op de verwachte afleverdag kun je vanaf uiterlijk 9:30 uur het levertijdstip van jou zending opvragen door op het per e-mail toegezonden trackingnummer te klikken. Je kunt dan zien hoe laat Shippit of DPD verwacht die dag bij je langs te komen. Voor die tijd kan het zijn dat je de melding 'opdracht niet gevonden' krijgt. Is er na 9:30 uur nog geen aflevertijd beschikbaar, dan kun je deze opvragen via de klantenservice van de transporteur. Het telefoonnummer dat je kunt bellen, staat in de e-mail die je ontvangt.

Niet thuis/aanwezig bij aflevering

Mislukt de eerste afleverpoging, dan laat de chauffeur van Shippit of DPD een kaart achter in je brievenbus met het verzoek contact op te nemen om een nieuwe afleverafspraak in te plannen. Het telefoonnummer of e-mailadres vindt je op de kaart. Regel dit direct, want Shippit en DPD sturen de zending na 5 werkdagen aan ons retour. Het is dus van belang dat je tijdig in actie komt bij een mislukte afleverpoging. Wanneer ook een tweede afleverpoging mislukt, brengen wij voor iedere volgende afleverpoging €35 bij je in rekening.

Trackingnummer niet bekend

Het kan voorkomen dat je, na het invoeren van het trackingnummer, de volgende melding krijgt: ‘Opdracht niet gevonden’. Deze melding kan veroorzaakt worden, doordat de koerier de zending nog niet heeft verwerkt. Je kunt de status van jou bestelling in dat geval proberen na 23.00 uur of de volgende werkdag vanaf 9.30 uur op te vragen. Krijg je dan nog steeds de melding ‘Opdracht niet gevonden’ neem dan contact op met onze klantenservice.

Zelf afhalen niet mogelijk

Het is niet mogelijk je bestelling zelf af te halen. Doordat we alle orders via één partij laten afleveren kunnen we kosten besparen (we hebben geen magazijn nodig) en het behaalde voordeel vertaalt zich weer in onze scherpe webshopprijzen.

Verzending naar postbusadres

Verzending naar postbusadressen is niet mogelijk vanwege het formaat van onze pakketten.