Garantie


Nadruk op klanttevredenheid

Alle fabrikanten waarmee wij samenwerken hebben een ISO 9001:2008 certificering, de laatste editie van dé internationale norm voor kwaliteitsmanagementsystemen. De certificering legt de nadruk op klanttevredenheid en de daaruit voortkomende kwaliteitszorg en continue verbetering van processen en diensten. Certificering houdt in dat een onafhankelijke, externe partij aan de hand van twee audits vaststelt dat het kwaliteitsmanagementsysteem van de organisatie aan alle normeisen voldoet.

Garantieperiode

Bij het afhandelen van artikelklachten volgen wij uiteraard de Nederlandse wet en de bepalingen zoals vermeld in onze Algemene Voorwaarden. Onze garantieregelingen gelden onverminderd de rechten die u als consument hebt op basis van de wet. Dit houdt in dat u als consument recht heeft op gratis herstel van het product dan wel de levering van een vervangend product, indien u als consument terecht onder de garantie heeft geclaimd. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Reparatie en/of vervanging betekent geen vernieuwing van het product en/of verlenging van de garantietermijn. Indien ondanks herstel en/of vervanging sprake blijft van een non-conforme levering door Solbelle, dan heeft u als de consument het recht de overeenkomst te ontbinden. Aansluitend op de wettelijke garantie ontvangt u bij Solbelle minimaal 2 jaar fabrieksgarantie op alle artikelen die u bij ons koopt. Wanneer de klacht gegrond is, komen alle kosten (inclusief retour- en verzendkosten) binnen de garantietermijn voor rekening van Solbelle.

Uitgebreide informatie over onze garantie vindt u in onze Garantievoorwaarden.

Klacht of defect buiten garantie

Ook na afloop van de (fabrieks)garantietermijn kunt u met een gegronde klacht bij ons terecht. Uiteraard mag u verwachten dat onze producten na een bepaalde periode en na normaal gebruik nog goed zouden mogen functioneren. Bij reparaties of ruilingen die buiten de garantie vallen, is het soms redelijk om (een deel van) de kosten zelf te betalen. Zijn er voor u kosten verbonden aan het oplossen van een artikelklacht, dan informeren we u hier vooraf over.

Retourneren & reparatie


Onze producten worden op maat gefabriceerd en derhalve nimmer retour genomen (geen herroepingsrecht), anders dan om redenen die zijn omschreven in onze Garantievoorwaarden. Wanneer toepasselijk heeft Solbelle de mogelijkheid om in het geval van een gegronde klacht reparatie uit te voeren door het kosteloos toezenden of plaatsen van vervangende onderdelen. Lees hier meer over klachten melden. U kunt zelf ook onderdelen nabestellen.

Eventuele retouren kunnen in originele verpakking of gelijkwaardig en enkel na schriftelijke bevestiging gestuurd worden naar:

Solbelle
T.a.v. Afdeling Service
Berenkoog 49 - unit 214
1822 BN Alkmaar

Onderdelen nabestellen


Het komt soms voor dat onderdelen stuk gaan door langdurig of onjuist gebruik, onzorgvuldigheid of een ongelukje. De meeste onderdelen zijn echter naleverbaar en niet duur. Via het aanvraagformulier op onze contactpagina kunt u eenvoudig een nabestelling plaatsen.

Wat u in dat geval dient te doen:
1. Houd uw ordernummer bij de hand. Deze kunt u vinden op de bestelbevestiging.
2. Maak 1 of 2 foto’s van het na te bestellen onderdeel;
3. Vermeld bij uw aanvraag het ordernummer, omschrijf het onderdeel en voeg de foto(’s) bij.

Wij handelen vervolgens als volgt:
1. Binnen 3 werkdagen ontvangt u de prijs van het onderdeel en de betaalgegevens.
2. Zodra uw betaling is ontvangen, wordt het onderdeel besteld en naar u opgestuurd.

Direct naar het aanvraagformulier.